Saturday, February 19, 2011

mood bace cite seram

bile da bosan mate xleh nk lelap
mule la aku gugel2 cari cite seram...
mcm2 cite ade, cite seram lawak pn ade..
cite seram gile, cite seram copy paste...
mesti korang yg xpnh kene kaco2 xleh imagine kan
cane la rase bile kene kaco, seram die cane, takot cane...
haaa.. tu la korang, korang xpnh kaco..
aku penah gak r... skali je la...
nk open table la cite antu kt sini, bkn ramai orang pn bace kan kan kan?

kisah seram xbape nk menakutkan ni berlaku mase aku sem 6 kt POLISAS
sape2 yg masuk sebelum asrama kt POLISAS ade wifi..
mesti taw kt ne nk cari tenet free kan...
tenet free ni leh dpt kt beberapa tempat ade wifi, yg jaraknye jauh dari asrama
kalo korang nk taw, asrama kt POLISAS ni xleh bwk kenderaan
moto, kete, lori, jetski, semua xleh bwk..
diharamkan, atas sebab mengurangkan gejala sosial samseng jalanan
so ramai la student2 yg nk wat esemen kene gune cyber cafe kt asrama
biasanye penuh r cyber cafe ni, nk print la, nk frenster la, myspace la
mase 2 mane wujud lg facebook ni.. paling top friendster ngan myspace...
tagged pn orang xknl lagi agaknye mase 2.. YM ade la..
so aku mase 2 sibuk ngan final projek..
mase 2 role aku more on research tentang function grassed swale yg aku design
so aku ni kerap la g library utk gune wifi kt sane...
library polisas ni ade 4 tingkat...
paling bawah pejabat HEM ngan kafeteria, tp seperately la..
tgh2 lobi ngan entrance library..
atas 2 library gak la.. masuk kt dalam...
kalo nk g kafeteria, kene lalu ikut lobi..
so router wifi 2 pasang kt lobi la.. so lobi ni luas la.. nk lari2 pn boleh..
so malam 2 aku xigt malam ape, tp mmg malam la...
aku pinjam moto zamri budak seni bina..
mesti korang pelik kan, kate xleh bwk moto...
haa.. kt asrama ni, senior biro2 tertentu leh bwk moto...
aku mase 2 pengerusi biro disiplin yg kurang disiplin, aku leh bwk moto..
tp aku xnk bwk moto, kuota aku ni aku bg zamri, hehehe..
mase nk g 2, aku ade selisih ngan geng2 AJK asrama blok D
zikri, iqbal ngan farid... nk g masjid kot..
diorg tegur aku nk g ane, aku ckp nk pnjm moto zam, nk g on9
zikri pn kate kt aku... "abg biar betul? abg xdengar cite ke bang??"
aku heran cite ape plak kan.. ade filem baru ke...
zikri pn ckp la ade budak asrama lg satu kene kaco mase on9 kt library...
asrama lagi satu? konpius korang kan..
kt polisas ade 3 asrama... A, B, ngan C.. name lame
name baru al-ghazali, al-biruni ngan ibnu sina...
al-ghazali ni junior lelaki sahaja
al biruni asrama utk lelaki n pompuan, senior n junior
ibnu sina plak asrama junior pompuan sahaja...
yg kene kaco ni dak asrama al-biruni..
cane diorg kene kaco? (suara latar "ce cite ce cite..")
alkisahnye kwn diorg da on9 dulu, so ade 4 orang ag follow up
mase nk sampai kt library, ade nmpk lembaga tercongok kt atas tangki air bomba sblh library
ape lg... bertempiaran la diorg berempat, kecoh satu poli kes 2..
diorg kate pontianak la ape la..
yg herannye, kate kecoh satu poli, ngape aku xtaw? hahahaha...
so aku hanya jawab... "oww.. xper la, die dok cini gak.."
aku pn pnjm la moto zam malam 2 gak...
g lepas isyak.. g awal, sbb takut ujan...
ngam2 sampai je angin bertiup kencang.. (gaye cite ngan dramatik)
mase 2 ngan msj2 ngan cik amalina...
pas2 ari pn ujan, cik amalina kate stop msj, takot kilat..
aku pn oke je la.. aku pn tutup plug laptop, takot laptop aku jd toaster kan...
so aku on9 dengan tenang walaupn ujan dan ribut kencang.. mase ujan 2 batt low plak
aku kate dalam ati, nk caj ah jap2 lg..
baru2 pasang hajat.. tbe2 suis kene tendang...
sbb aku dengar bunyi suis 2 kene tendang...
batt lame ag ni.. aku pn amik henpon...
konon nk g tendang semula la suis 2...
aku turun kafe, sbb suis box mesti kt bwh2 je.. 
sbb senang nk maintainence n wiring.. chewah, gune skil blaja civil engineering utk pikir
aku cari cari cari.. jumpe.. aku check tgk semua suis...
aik... oke je, xde yg jatuh... heh.. salah suis box kot....
kat dalam ni suis box die... aku pn gatal tgn saje la tekan suis lampu tmpt mkn lect
eh... nyale lak lampu... ini sudah bagus, plug ada karan gak ni
aku pn biar lampu nyala... naik atas, tapau2 laptop nk bwk turun bwh...
dengan hepinye aku on9...
mase 2 oke lg... dalam 5 minit aku dengar orang alih bangku n tapak kaki...
aku biarkan, junior2 g online la nieh... 
aku gugel2 keje aku je la, ok gak ade teman kan...
tp aku heran, nape junior aku dok dalam gelap gulita tmpt makan student 2, nape xdtg kt aku ni
tmpt aku ade meja, plug bersepah lg, kipas pn ade apatah lg lampu aku da on
aku jeling2 kt tmpt mkn student... gelap... gelap gelita..
mmg xnmpk pape pn, sbb kafeteria 2 hidden dalam bangunan library kan..
kerusi meja tmpt makan pn aku xnmpk, apatah lg orang...
aku diam... wat keje semula... tekun....
dalam aku diam, aku dengar bunyi kerusi di heret2...
aku biarkan.... aku anggap salah dengar...
pas2 aku dengar lg, makin kerap n byk..
aku xsedap ati... mata pandang laptop.. xpandang tmpt len
pas2 aku dengar die heret meja plak...
"ah sudah..." getus hati ku.. chewah..
aku diam je... dgr je ape die wat...
aku dengar die mcm letak kerusi atas meja.. 
macam tutup warung tu....
mase 2 aku kate... "kene jugak aku malam ni.."
aku taw dah, bkn orang mahupn kuceng yg susun meja, sbb gelap sgt2...
mustahil orang wat keje dalam gelap gulita 2...
selain die susun2 meja kerusi, aku dengar die susun mcm2
pinngan, gelas, sudu, garpu, senduk, periuk...
bukak kedai ke tutup kedai ntah...
lame gak la die kaco aku.. aku pn lost count..
seram cane? nk ckp pn susah... tp kuar la peluh2 dingin 2...
peluh dingin taw cane? die xsame ngan peluh bersukan..
rase die sejuk je...
heh siyes aku seram mase 2... rase nk cabut je 
lantak r die nk cuci pinggan ke ape plak pas2...
tp xlame r pas2, die senyap...
sunyi je...
aku pn amik keputusan utk kemas brg2 keja aku
dengan tenang dan bersahaja aku susun...
dan aku blah dengan penuh relaks..
lampu ngan kipas 2 aku xtutup... seram kot nk blah dalam gelap...
aku balik secepat mungkin ke hostel..
sampai bilik zam aku diam je
aku bg kunci pas2 dok kt katil zam...
lame sket zam tanye, nape ko?
aku bukak cite, mase 2 ade ery kot..
ery ngan zam dgr cite aku...
leh lak ery panggil mirul ngan hadi dengar cite aku
hampeh... ngat bed time story ke?
mase 2 aku igt lagi.. mirul kate kat aku.... "ko ni gile la mie"
hahaha.. sampai skrg die kate aku gile.. deym u mirol...
tu je la cite aku, xla seram sampai nmpk pompuan bwk bayi
pocong lompat2 berirama... tp seram la jugak u know...
thanks sbb bace.. jgn ngigau lak taw...

3 comments:

  1. gillew lawak kentang .....mau tekencing aku kalau duk kat citu

    ReplyDelete
  2. ni cite seram ke cite lawak? konpius aku, konpius!

    ReplyDelete
  3. siot r korang ni... aku wat filem seram korang kate filem komedi.. majuk r camnie...

    ReplyDelete