Friday, January 7, 2011

pikir pasal kawen lagi??

aiyo... apa pasal gua post pasal kawin lagi...
gua pn xtaw.. sampai seru da ke?
aaihhh... simpang... (sambil pusing2 tgn mcm usop hantu kak limah)
takde ape2 pn sbnrnye, saje je nk ngarut2...
berdebar gak hati den ni bila memikirkan 
perkara siyes bkn main2 mahupn cobaan..
bile pikir sal kawin... perkara pertama aku buat..
bukak cimbclicks, tgk baki akaun... err... ade 405.50
yaa... duit.. most important thing is money
show me the money bebeh...
nk meminang anak dara orang ni
kene ade due mende cukup
pertama kene cukup ilmu di dada..
nnt byk kes penceraian...
rumah tangga kurang harmoni..
kene taw dulu selok belok dan asam garam berumah dan bertangga/berlif
nnt xde la gaduh sbb mende remeh..
mcm isteri xpandai masak ayam masak merah (faveret gua 2)
isteri xsediakan sambal belacan..
kedua... kene cukup wit...
kene bijak menabung la sape2 berhajat nk kawin ni nanti
haaa.. cincin pn bape harga ntah aku xtaw...
at least ribu riban nk kene prepare nnt...
brg2 hantaran ag kan..
2 baru tunang 2.. belum kawin taw
katering, khemah, kugiran, karoke dan lain2..
pikir la korang... persediaan 2 penting...
makin lama terasa makin tua
makin lama makin terasa la nk kawin
aku xtaw la kalo pompuan acane..
kene pikir kumpul wit cam lelaki gak ke ek? ade sape2 leh share?

2 comments:

  1. pasal nak kawen orng slalu fokus dkt kenduri, nikah, photoshot, kemah, duit "tol", karok-ok bla2 yg telan belanja riban2 padahal suma bnda tu bleh jd sehari sja, fokus sebenar patut pd institusi perkahwenan tu sendiri

    ReplyDelete
  2. tu aku ckp, pertama kene penuh ilmu di dada... (^_^)

    ReplyDelete