Tuesday, January 25, 2011

cerita tentang cita cita saye.....

comelnye tajuk.. cam karangan darjah 3...
mesti xramai taw ape cite2 sbnr aku..
cube tanye cik amalina, cik faziyah dan juga cik aziati..
semua xbape nk taw cita2 sbnr diri aku yg gebu ni
kalo ikut rentetan sejarah idup, mase skolah nk jadi astronomi
sbnrnye konpius antara astronomi ngan astronaut... erkk...
pas2 aku tukar cita2 nk jadi arkitek...
cita2 masih di pegang sampai skrg
kegagalan pertama mase interview DSB utk UTM
owh deym... rase putus kentut bile makcik sblh mak aku wat promosi..
"anok kawe ni buleh doh masuk, sajo maghi nok kenal2 denge ore2 UTM hok interview ni, dop interview buleh doh....."
what the kembung fish man.. dasar pakai cable.. tp skrg sape kisah kan..
ko cerdik mase SPM, xde kabel xdpt masuk U
ko pointer tinggi mcm KLCC xde kabel xdpt keje gov..
aku mane ade kabel2 ni, aku pakai wifi...
kene jalan2 sket cari mane2 port wifi ade, baru try connect...
xde la hulur lubang tunggu wayar DSL cucuk lubang ko je..
so arkitek, nape awak nk jadi arkitek..
soklan ke 8 yg gagal di jawab...
erkk... bkn xdpt jwb, tp ade jwpn yg sgt tepat utk masuk DSB mase 2
da bkn rezeki kan..
so aku mengharungi 3 tahun yg xbape nk suke, amik civil
sebelum aku sambung lg 3.5 tahun yg mcm hell on earth 
art + engineering... otak kiri dan otak kanan serentak
leh putus fius gua... tp gua xksh sbb ni yg gua nak..
jap aku, jap gua dah ni.. meraban tol..
ah lantak la.. bape orang je nk bace post ni kan
len r kalo aku ni fasha sandha, ramai nk taw nape aku clash ngan jejai
so kalo rezeki ade, Insyaallah, nk cari keje kt architect firm...
leh la rase cane jd arkitek sblm aku meninggalkan cita2 ni di kuburan memori dan keazaman
kepada korang yg kt luar 2, kalo korang salah kos skali pn, kalo teringin jd ape korang nak
mesti ade jalan utk korang capai cita2 korang
yg pentingn kene ade strategi dan kemahuan...
aku xksh ape hasilnye, yg penting aku cube utk capai
aku abaikan kehendak mak aku utk aku keje gov, so aku leh rase cane keje arkitek

No comments:

Post a Comment