Monday, December 27, 2010

vray rendering

setelah menghabiskan 24 jam utk tgk tutorials
akhirnye aku paham jugak konsep vray utk rhino ni..
vray utk rhino ngan vray utk 3dmax ni berbeza
vray utk 3dmax lebih berat, lebih lame, lebih details..
compare ngan vray utk rhino ni
vray ni di perkenalkan kepada aku oleh fad
die satu2nye owg reti gune rhino dalam kelas
aku? aku haram jadah xreti software ni...
aku prefer gune alias, autocadd atau solidworks 
tp yg aku minat 2, sbb ability utk merender oleh vray ni 
aku agak teruja bile eksperimentasi aku berjaya
tanpa tangguh2 aku upload dkt deviantart aku mlm td..
ni snapshot mcm mane keadaan vray ngah render 


ni sorang lagi mamat pandai vray, tp utk 3dmax
3dmax punye lagi dasat, leh meruntun jiwa kalo tgk
name die jameel, aku xpnh jumpe die, juz borak2 dlm ym
mmg kaki vray gak.. 
tp vray utk 3dmax ni berat sgt
laptop aku pn xmampu nak render utk 3dmax
agak mengecewakan... da la lame nk tunggu siap render kalo kt 3dmax
ni contoh2 keje die yg aku simpan wat rujukan..



yg ni aku wat sendirik.. 
aku letak 3.. aku gune sketchup, rhino ngan 3dmax..
eksperimentasi, aku lom sampai level jameel kamil ni lg...





2 comments:

  1. pehhh komen aku xnk jwb kerr????
    siot jea
    ke ni blog utk awek jea??

    ReplyDelete
  2. hahaha kecik ati ke? sowrie beb, kdg2 terlepas pandang, maklum la, main taip je blog ni, jrg tgk komen2, kalo ade kelapangan mcm ni baru usha komen.. sbb blog ni dulu kene block xleh komen.. xtaw nape.. so jadi habbit la xtgk komen.. sowrie byk2... (^_^)

    ReplyDelete