Saturday, November 6, 2010

daripada Dia kite datang, kepada Dia kite kembali

tgh mlm khamis lepas mirul IM aku kt facebook
gtaw abang ismail YDP asrama mase aku sem 3 meninggal
mgkn korang ade tgk berita mlm sabtu
bas eksiden kt nenasi
yg meninggal 2 arwah la...
hurmm.. sentap gak dgr berita mengejut
kawan2 rakan siswa kamsis al ghazali yg pernah dok bwh die
siyes terasa sgt, sbb arwah mmg pemimpin yg baik..
terutama geng julai 2005, masing2 sempat due sem ngan arwah
same2 melakukan yg terbaik utk kamsis al ghazali mase 2..
ape yg wat aku plg sentap, arwah meninggal akibat kecuaian pemandu bas
dari ape aku bc kt paper, arwah baru nk tegur driver slow cket
tp xkesampaian sbb bas terbabas sblm sempat arwah tegur..
so skrg ni aku rase, bas bukan la pilihan tepat lg utk balik kg..
slogan "penggunaan kenderaan kenderaan awam mengurangkan kemalangan" tu mmg betul
kemalangan mmg la kurang, tp yg mati ramai
1 bas 40 orang dlm 2, eksiden 1, matinye 40+
so kepada kawan2 yg da abis exam, nk balik kg raya haji
berhati2 di jalan raya, gune kereta api plak ke
skrg musim bas eksiden...


No comments:

Post a Comment